Novice

Novice

Začetek nacionalne kampanje za trajnostno potrošnjo

V začetku novembra se je uradno začela nacionalna kampanja »Nasvet za lep svet«, ki jo vodi ministrstvo za okolje, podnebje in energijo. Cilj kampanje je prebivalce spodbuditi k pametnejši, odgovorni in bolj trajnostni potrošnji.

Hkrati želijo s kampanjo pokazati, da trajnost ni odrekanje, temveč nova oblika udobja, koristna za posameznika, skupnost in okolje.

Minister Bojan Kumer je ob odprtju poudaril: »Trajnostna potrošnja se začne pri vsakodnevnih odločitvah posameznika. S kampanjo želimo pokazati, da trajnost ni odrekanje, temveč odgovornost do sebe, okolja in družbe. Tudi jaz bom od danes naprej pred vsakim nakupom preveril, ali lahko izdelek popravim.«

Dogodek je podprla mestna občina Ljubljana. Župan Zoran Janković je izpostavil pomen povezovanja kulture in trajnosti, podžupan Boštjan Koritnik pa je poudaril, da mesto že dolgo spodbuja okolju prijazne navade in trajnostne ukrepe.

Kampanja je zasnovana kot nenasilna in vključujoča komunikacijska pobuda, ki namesto moraliziranja ponuja praktične nasvete za podaljševanje življenjske dobe izdelkov, zmanjševanje odpadkov ter spodbujanje popravil in ponovne uporabe. Glavno sporočilo je: »Imeti manj pomeni imeti več« — več prostora, več kakovosti in več notranjega miru.

Ministrstvo napoveduje, da bo kampanja potekala od novembra 2025 do marca 2026, z aktivnostmi v spletnih medijih, tisku in na zunanjih oglasnih površinah po vsej Sloveniji. Nosilec kampanje je ministrstvo, izvajalec pa izbrana komunikacijska agencija v sodelovanju s ključnimi partnerji.

Kampanja temelji na raziskavah potrošniškega okolja v Sloveniji. Po uradnih podatkih posameznik v povprečju zavrže 12,3 kg oblačil na leto. Reprezentativna anketa med 800 osebami je pokazala, da 88,6 % prebivalcev verjame v vpliv posameznika na odpadke in okolje, a se pri nakupih pogosto odloča impulzivno; le 7 % anketirancev je skeptičnih glede vpliva potrošnje na okolje, 43 % pa priznava, da se zaveda prekomerne potrošnje.

Raziskava je prav tako pokazala, da moški v povprečju kupujejo manj pogosto in bolj vlagajo v kakovostne izdelke, kar nakazuje na večji poudarek na trajanju izdelkov, čeprav tudi oni zavržejo velike količine še uporabnih stvari.

Ker so vrednote popravil in ponovne uporabe v družbi že deloma sprejete, kampanja stavi na spremembo miselnosti in vsakodnevnih navad kot pot do trajnostne potrošnje.

Značke:
Povezave
Dokumenti
Povezani članki
6. november 2025
147

Theme picker


Bodite obveščeni o aktulanih vsebinah.

Prijavite se na e-novice

Informirajte se

Prijava na eNovičnik

Bodite obveščeni o aktulanih vsebinah na portalu TRAJNOSTNA ENERGIJA

Prijavite se na e-novice

Bodite obveščeni o aktualnih vsebinah s področja TRAJNOSTNE ENERGIJE. Prijavite se na e-novice!

Prijavite se na e-novice