Lani je bilo globalno registriranih 17,4 milijona novih električnih vozil (EV), kar predstavlja 17-odstotno rast glede na leto 2023, so sporočili z nemškega inštituta ZSW, kjer dodajajo, da se rast glede na predhodna leta upočasnjuje.
Globalno število električnih avtomobilov je tako konec leta 2024 doseglo skoraj 55,8 milijonov, ob čemer se je več kot polovica teh vozil nahajala na Kitajskem. Sledili sta ji ZDA z 6,4 milijona in Nemčija z 2,61 milijona, navaja nemški Center za sončno energijo in vodikove tehnologije Baden-Württemberg (ZSW).
V letu 2024 je bilo na Kitajskem zabeleženih tudi največ novih električnih vozil (11,3 milijona), sledili pa sta EU (2,4 milijona) in ZDA (1,6 milijona).
»Medtem ko se rast na Kitajskem še vedno nadaljuje, se v Evropi in ZDA občutno umirja,« so še dodali v ZSW.
»Za razvoj elektromobilnosti sta ključna zanesljiv regulatorni okvir in stabilna dolgoročna infrastruktura,« je poudaril projektni vodja oddelka za analizo sistemov pri ZSW Andreas Püttner. Kot zgled je izpostavil Norveško, kjer so lani osem od desetih novo registriranih avtomobilov predstavljali električni, četudi so subvencije zdaj omejene na cenejša vozila.
Kitajska krepi prevlado tudi med proizvajalci
Hkrati se je prevlada kitajskih proizvajalcev še okrepila – šest od desetih novih registriranih EV v 2024 je prišlo s Kitajske. Med desetimi najbolje prodajanimi modeli lani je bilo osem kitajskih.
Nemški proizvajalci, kot so Volkswagen, BMW in Mercedes, po skupnih prodajnih številkah sicer ostajajo med najboljšimi desetimi, a močno zaostajajo za kitajskim BYD in ameriško Teslo. Volkswagen je doslej prodal več kot 4,3 milijona električnih avtomobilov, medtem ko je BYD presegel 10 milijonov, Tesla pa 7,3 milijona vozil.
Značke:
Povezave
Dokumenti
Povezani članki